miercuri, 4 ianuarie 2012

Piftie



Piftia are multe secrete pe care le-am invatat de la bunica si mama mea…
-din acest motiv  postez  reteta  mea in speranta ca o sa ajut tinerele gospodine!

Ingrediente:

-1 picior de porc (eu am folosit afumat)e foarte bun,
-sare dupa gust,

-1 capatana usturoi( merge si mai putin)

Picorul de porc se taie in 4-5 bucati,se opareste,se clateste cu apa calduta si se aseaza in vasul de fierbere …
-peste el se toarna apa cat sa-l cuprinda apoi se aseaza  vasul pe aragaz la foc iute pana incepe a fierbe si se formeaza spuma…



-luam spuma apoi dam focul foarte mic(eu mut  oala pe marginea sobei)trebuie sa fiarba foarte incet(aici e secretul la limpezime…daca fierbe la foc iute piftia nu iese limpede)…


-cand carnea  e fiarta si se desface de pe os,dam vasul la rece pana a doua zi….
-a doua zi inlaturam stratul de grasime format si asezam vasul din nou pe aragaz..(daca piftia nu e inchegata suficient mai dam un clocot)la sfarsit potrivim de sare si adaugam usturoiul .

-scoatem carnea si o asezam in formele dorite iar peste carne turnam zeama pe care eu o strecor prin tifon(asa inlaturam bucatile de usturoi si oasele mici ramase in zeama)
-lasam la inchegat.





De stiut!nu se mai toarna alta apa peste carne decat cea pusa la inceput.

7 comentarii:

  1. Foarte adevarate secretele tale mostenite...Si ce-as manca si eu o felioara....aici n-am facut niciodata...ai mei nu mananca si sa fac doar pentru mine...Te pup cu drag si pe curand!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. oh, ce pofta mi-ai facut!
    te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super buna si apetisanta.
    Te pup cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si noua ne place tare mult, asa fac si eu , doar ca mai adaug piper boabe! imi place tare mult piperul, nu exista mancare la care sa nu adaug! Arata foarte bine, sunt picioare afumate ? Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata foarte apetisant!Multumim de reteta...mie imi prinde bine ca deseori nu prea imi iese...acum stiu si de ce!Te pup!

    RăspundețiȘtergere