joi, 3 martie 2011

Ciorba de stevie si loboda



Ingrediente:

-2 legaturi stevie
-4-5 legaturi loboda,
-zarzavat:morcov,ardei,ceapa,rosii,
-2 legaturi ceapa verde,
-1,5-2l lapte batut,sau lapte acru de casa(merge si cu zar)
-4 oua,
-500g smantana,
-marar,patrunjel,leustean,cimbru.
-100ml ulei
Mod de preparare:

Fierbem zarzavatul in 2l de apa...




Loboda si stevia spalata bine o punem la fiert in apa cu sare..


Le fierbem cateva minute api le scurgem le tocam marunt si le calim in ulei impreuna cu ceapa verde si bulionul...




Dupa calire se toarna peste zarzavatul ,,fiert'',apoi  adaugam laptele batut si mai fierbe 6-7 minute.

Daca doriti puteti sparge si cateva oua in ciorbita(fara sa amestecati ca ele sa ramana intregi)


La sfarsit adaugam ouale batute cu smantana.....mararul,leusteanu,patrunjelul si cimbru.




Se serveste atat calda cat si rece cu ceapa verde si ridichi...



Daca vi se pare prea acra,puneti un pic de lapte dulce,iar daca vi se pare prea groasa o putem subtia cu zar dulce...

5 comentarii:

  1. smantana, ou intreg, lapte batut fiert, suna cam gretos...:(

    RăspundețiȘtergere
  2. Desi nu stiu cum sa mi te adresez, totusi iti raspund...
    nu e gretoasa deloc,e foarte buna...
    Un singur lucru iti pot spune:ciorbele ardelenesti nu seamana deloc cu cele moldovenesti...am stat 1 an la Sibiu.

    RăspundețiȘtergere
  3. http://stirileprotv.ro/stiri/social/harta-imbolnavirilor-3-6-milioane-de-romani-risca-oricand-sa-faca-diabet.html

    "Prost stau la capitolul sanatate si locuitorii din Sibiu. Peste 66% dintre cei evaluati sunt la un pas de o boala la rinichi sau mai grav de un accident vascular cerebral.

    Un numar mai mic de romani expusi la diverse boli sunt cei care stau in sudul si vestul tarii, dar si in Moldova. De exemplu, in judetele Botosani, Neamt si Vaslui, niciun roman dintre cei investigati nu risca, deocamdata, sa faca un accident vascular cerebral."

    am postat asta pt ca mi se par multe oua pentru o ciorba, 4 ?! e parerea mea, tu faci cum esti obisnuita.
    Felicitati pentru munca ta pe acest blog o sa te mai vizitez. Cautam o reteta penrtu ciorba mai dietetica de stevie fara prajeli si grasimi in exces.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daniela eu cred ca 4 oua la 5 litri de ciorba nu e mult...acum depinde de gustul fiecaruia...
    Iar daca ne luam dupa statistici,asta ar insemna sa nu mai cumparam toate ,,prostiile,,(carnea)injectate cu hormoni de crestere si conservanti...
    Eu am stat cum ti-am mai spus 1 an in Sibiu si Sebes iar toti cei ce mi-au gustat bucatele au fost foarte multumiti!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Alynusa
    Am fost la Sibiu de multe ori, imi place zona, am fost la Onca, la Cisnadioara...
    Imi place, sunt multi oameni de calitate mai multi decat in alte zone ale tarii.
    Azi am facut o mancare inventata din ce am avut in casa verdeturi la baza, lapte usturoi.....garnitura de orez din ala fara pic de zeama dupa ce s-a racit.ne place, ginerele meu m-a invatat ha, ha cum sa-l fac asa uscat....
    O zi frumoasa tuturor!

    RăspundețiȘtergere