marți, 31 mai 2011

Dulceata din flori de salcam

Ingrediente:
-1l apa,
-1kg zahar,
-1 lamaie,
- flori de salcam(cat iei de 6 ori cu o mana)
Mod de preparare:
Apa si zaharul se fierb pana rezulta un sirop bine legat
(il putem incerca asa:dam drumul la un strop de sirop intr-un pahar cu apa rece...stropul trebuie sa ajunga la fundul paharului fara sa se dizolve...sa ramana stropul intreag...atunci e siropul gata)
Cand siropul e legat adaugam florile de salcam,care le-am oparit inainte si le-am lasat la scurs...
(aici e secretul...daca florile se pun  crude ,cu timpul se intaresc in borcan...din acest motiv se oparesc)
La sfarsit adaugam jumatate lamaie taiata felii si sucul de la cealalta jumatate....mai fierbem cateva minute...
Punem dulceata in borcane....apoi invelim borcanele in paturi pana a doua zi.








6 comentarii:

  1. Nu am facut niciodata si nici nu am mancat aceasta dulceata. Daca mai gasesc in aceasta saptamana cand plec in Vrancea, poate reusesc sa fac si eu.
    pupici,

    RăspundețiȘtergere
  2. anul trecut am mancat si eu pentru prima data...este f buna dulceata
    arata super alynusa, sa o papati sanatosi

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am facut asa ceva pana acum si nici nu stiu ce gust are. Daca reusesc sa fac rost de flori de salcam sigur am sa fac dulceata ca mi-ai facut pofta! A ta arata super bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. e foarte buna si aromata. Dar as fi vrut sa fie mai siropoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamna Lidia,mai faceti un sirop la fel de legat,apoi turnati dulceata in el...mai adaugati un pic de lamaie si mai dati un clocot...nu mult altfel se zahariseste...

    RăspundețiȘtergere
  6. Am cules azi aprox. 3 kg. flori de salcam. Sper să-mi ioese si mie ceva bun.. Revin

    RăspundețiȘtergere